Palvelut

Näkyvyys verkossa

Nettinäkyvyys. Nettimainonta. Verkkoläsnäolo. Sosiaalinen media. Nykypäivänä menestyvän yrityksen on lähes pakko olla näkyvillä internetissä. Kuluttajat ja yritykset hakevat yhä enemmän ja enemmän palveluita internetin kautta. Muun mainospanostuksen vähentyessä vuodesta toiseen jatkaa nettiin panostaminen jatkuvaa 2 numeroista kasvuaan vuodesta vuoteen ja kuukaudesta toiseen. Googlen hakukoneessa tehdään kymmeniä miljoonia hakuja viikossa, Facebookissa on yli 2 miljoonaa profiilia. Kiistaton faktahan on että ihmiset viettävät yhä enemmän ja enemmän aikaa netissä. Siellä pitää näkyä missä palveluja haetaan. Tämän tietää jokainen yrittäjä Suomessa.

Ongelmaksi muodostuu se että tarjontaa on valtavasti ja yksittäisen yrittäjän on todella vaikea löytää neulaa heinäsuovasta kun jokainen tarjoaja ilmoittaa olevansa juuri se paras, kaunein, nopein ja varmasti juuri se paikka joka takaa paikan auringossa tästä ikuisuuteen. Me nettiammattilaisilla haluamme tarjota asiakkaillemme ratkaisun tähän ongelmaan. Haluamme ensinnäkin tarjota tuotevalikoiman josta löytyy ratkaisut kaikkiin nettinäkyvyyden ja mainonnan ongelmiin. Ja toisaalta haluamme auttaa asiakkaitamme tunnistamaan tahot joista heille ei panostukseen nähden riittävää hyötyä ole.

Olemme jakaneet tuotteemme 8 eri ryhmään.Hakusanamainontaan, sosiaaliseen mediaan, displaymainontaan, kotisivuihin,kampanjasivuihin, hakukoneoptimointiin ja kävijäseurantoihin.

Hakusanamainonta

Hakusanamainonnalla tarkoitetaan internetin hakukoneissa tapahtuvaa mainontaa jossa mainokset tulevat esiin valituilla avainsanoilla. Kun mainos tulee esiin, pääsee hakija mainosta napsauttamalla mainostajan toivomalle sivulle. Pelkkä mainoksen esiintulo ei maksa mitään, kuluja syntyy ainoastaan siinä vaiheessa kun mainosta napsautetaan.

Hakusanamainonnan yhteistyökumppania valitessa on tärkeää että tietää mistä maksaa ja mitä rahalla saa. Hakukoneet ovat perusluonteeltaan huutokauppoja joissa ei myydä aikaa vaan ainoastaan kävijöitä sivuille. Mikäli jokin taho tarjoaa sinulle palvelua tyyliin 200€ ja olet koko vuoden Googlessa niin epäilysten on syytä herätä.

Google on ylivoimaisesti käytetyin hakukone Suomessa noin 95% osuudellaan, mutta Microsoftin ja Yahoon search alliancen Bing.com hakukone on kasvattanut käyttäjiään tasaisesti. Nettiammattilaisillat on  kokemusta yli 8000 kampanjasta eri hakukoneissa vuosien varrelta joten kokemuksemme on varmasti yksi kattavimmista, ellei kattavin, koko Suomessa. Voit lukea lisää Nettiammattilaisten tarjoamasta hakusanamainonnasta tästä linkistä.



Display-mainonta

Display-mainonnalla tarkoitetaan internetin eri portaaleissa näkyviä mainoksia eli bannereita. Bannerit ovat suomeksi kuvamainoksia joita näytetään lukuisissa Internetin kanavista. Pelkästään Googlen display-verkossa on tuhansia paikkoja joissa mainoksia voidaan näyttää. Display-mainonta on oikein toteutettuna tehokas tapa näkyä toivotussa kohderyhmässä.
Erityisesti remarketing-ratkaisujen puolella Display mainonta on
tällä hetkellä todella toimivaa. Nettiammattilaisilla on voimakas osaaminen bannerimainonnasta. Lisätietoa ratkaisuistamme löydät tästä  linkistä. 

 

Kampanjasivut

Kampanjasivujen ideana on olla varsinaisten kotisivujen ulkopuolella oleva sivu joka tuo tuotteita, palveluja, tapahtumia tai mitä tahansa yritykselle tärkeää viestiä esille. Etuna on se voidaan keskittyä ja tuoda keskitetysti esille jotain tiettyä asiaa sensijaan että keskitytään yleisesti useampaan asiaan. Samalla aukeaa paljon markkinointi- ja viestintämahdollisuuksia jotka perinteisillä kotisivuilla voivat olla vaikea toteuttaa. Nettiammattilaisten kampanjasivuista löytyy asiaa täältä!

Kävijäseuranta

Kotisivujen liikenteen seuranta on tätä päivää ja auttaa sekä kotisivujen että mainonnan toimivuuden seuraamisessa. Oikein käytettynä seurantajärjestelmä ovat myös hyvä markkinointikeino kun voi seurata mitkä yrityset sivuilla käyvät ja mitä sieltä hakevat. Markkinoilla on paljon erilaisia maksullisia ja ilmaisia seurantajärjestelmiä. Nettiammattilaiset käyttää ja suosittelee käytettäväksi Googlen analytics-seurantajärjestelmää. Analytics on paitsi kattavin seurantajärjestelmä, myös käyttäjälleen ilmainen. Lue lisää kävijäseurannasta tästä.

 

Sosiaalinen media

Sosiaalisella medialla tarkoitetaan verkkoyhteisöä jossa jokainen pystyy lähettämään ja vastaanottamaan viestejä. Verkkoyhteisöjä voivat olla keskustelupalstat, blogit, chatit ja ylipäätään kaikki paikat joissa käyttäjät voivat netin välityksellä käydä usean tahon välistä keskustelua. Sosiaalinen media on voimakkaasti tapetilla ja siellä tapahtuva mainonta on yksi voimakkaimmin kasvavia mainonnan aloja tällä hetkellä. Yrityksen kannalta sosiaalinen media voi olla erinomainen paikka viedä tuotteitaan ja tietoa itsestään potentiaalisille asiakkailleen. Tunnetuimmat sosiaalisen median kanavat Suomessa ovat Facebook ja Youtube. Lisätietoa Nettiammattilaisten tarjoamista sosiaalisen median ratkaisuista löydät täältä.

 

 

 Kotisivut 

Kotisivut ovat yrityksen käyntikortti asiakkaille ja tärkein yksittäinen netin markkinointivälinen joka yrityksellä on. Hyvät kotisivut ovat informatiiviset: ne kertovat mitä mikä yritys on, mitä yritys tekee ja mistä yrityksen tavoittaa. Hyvät kotisivut ovat tehty hakukone- ja käyttäjäystävällisesti. Ne on helppo löytää ja niitä on helppo käyttää. Nettiammattilaistenpitkä kokemus hakukoneiden kanssa on opettanut meille mitä hyviltä kotisivuilta vaaditaan ja voimmekin tarjota tämän osaamisen asiakkaidemme käyttöön. Nettiammattilaisten kotisivuratkaisuista lisää yhden klikkauksen päässä.

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan kotisivujen muokkaamista hakukoneystävällisiksi siten että ne voivat löytyä tärkeillä termeillä paremmin hakukoneissa. Perustasolla hakukoneoptimointi on sivuston käytettävyyden parantamista, loppujenlopuksihan hakukoneet pyrkivät etsimään parasta mahdollista sisältöä suhteessa käytettyyn hakusanaan. Itse sijoituksiin vaikuttaa kuitenkin yli sata eri tekijää ja ne muuttuvat jatkuvasti. Tämän vuoksi hakukoneoptimointi on työlästä ja aikaavievää puuhaa.

On tärkeää huomata että optimoinnissa ei ole olemassa mitään yleistä standardia ja totta onkin että yrityksille tarjotaan kaikkea maan ja taivaan väliltä optimointina. Optimointikumppanina valitessa yrityksen kannattaa varmistaa että mitä on todella saamassa.

Nettiammattilaisten optimointiratkaisuista löydät lisätietoa optimointisivuiltamme.

 

 

 

Yhteystiedot

Suomen Nettiammattilaiset Nokia 0451230872 asiakaspalvelu@nettiammattilaiset.com