Mitä on Display-mainonta
Displaymainonnalla tarkoitetaan mainoksia joihin törmäät internetissä lähes kaikkialla. Display-mainokset eroavat hakusanamainonnasta siinä että siinä missä hakusanamainonnassa mainosta näytetään kun käyttäjä hakee tuotetta tai palvelua niin display-mainonnassa mainos asetetaan vain näkymään johonkin paikkaan internetissä. Siinä missä hakusanamainonta on tarvetta ohjaavaa tai toteuttavaa mainontaa, niin dispaly mainonnassa on ajatuksena luoda tarvetta. Puhutteleva mainos herättää käyttäjän mielenkiinnon ja luo tunnettavuutta ja haluttavuutta tuotteelle jota mainostaa halutaan.
Mitä kuuluu toimivaan displaymainontaan?
Suunnittelu on kaiken a ja o. Mitä halutaan mainostaa? Kenelle sitä halutaan mainostaa? Missä sitä halutaan mainostaa? Tärkeää on että mainos näkyy siellä missä tuotteen kohderyhmään kuuluvat voivat sen nähdä. Ei välttämättä ole perusteltua näyttää kukkakaupan mainoksia remontti-sivustoilla. Tai päinvastoin. Sensijaan kukkakaupan mainoksen näyttäminen sivuilla jossa on lahjaideoita voisi olla toimivakin ratkaisu. Kohderyhmä ratkaisee.
Remarketing eli uudelleenmarkkinointi on tätä päivää. Siinä kohdesivuilla käyneille netinkäyttäjille näytetään kustomoituja mainoksia heidän aktivoimisekseen. Tarjous juuri ihaillusta tuotteesta? Onnistuu.
Tärkeää on seurata tuloksia. Displaymainoksissakaan ei tarvitse nykypäivänä mennä toivotaan-toivotaan linjalle vaan niiden toimivuutta voi ja pitää mitata.
Saatujen tulosten perusteella mainoksia ja niiden kohdennusta voi muokata parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi.
Suomen Nettiammattilaiset ja displaymainonta.
Nettiammattilaisille on kertynyt kokemusta tuhansien displaymainoskampanjoiden tekemisestä Suomessa ja ulkomailla. Kokemusta on sekä tekstipohjaisista mainoksista että kuvallisista mainoksista ja bannereista.
Kun haluat nimesi esille niin kysy miten voimme auttaa!