Hakusanamainonta

Hakusanamainonnalla tarkoitetaan hakukoneissa tapahtuvaa, itse valituilla avainsanoilla tapahtuvaa, mainontaa jossa mainokset tulevat esiin kun hakijat etsivät valituilla hakusanoilla asioita,  tuotteíta  ja palveluita googlesta tai muista hakukoneista. Hakija pääsee mainosta napsauttamalla mainostajan kotisivulle (tai kampanjasivulle) jossa mainostaja voi kertoa mitä hänellä on tarjottavanaan.

Parhaimmillaan hakusanamainonta toimii erinomaisesti koska hakijalla on aina jokin tarve kun hakukonetta käyttää. On se sitten uusien housujen ostaminen tai  vaikka säätietojen hakeminen, niin tarve on olemassa.

Käytetyimmät hakukoneet Suomessa ovat Google, Yahoo, Bing ja MSN. Venäjällä käytetään Googlea, Yandexia ja Rumbbleria.

Google on noin 90% "markkinaosuudella" suurin mutta Yahoon ja Microsoftin search alliancen tuoma Bing-hakukone on jatkuvassa kasvussa. Haastaja on tervetullut markkinoille.

Oikein suunnitellua ja toteutetulla hakusanamainonnalla päästään erinomaisiin tuloksiin. Avainsana tässä onkin oikea suunnittelu. Kumppani kannattaa valita huolella.

Mitä hyvään hakusanamainontaan kuuluu.

Hyvään hakusanamainontaan kuuluu ammattitaitoinen kampanjan suunnittelu. Avainsanojen ja mainostekstien valinta on syytä tehdä hyvin sillä hakukoneille on tärkeää että mainokset ovat hyvässä suhteessa käytettyihin hakutermeihin. Tämä siksi että hakukonetta käytetään vain jos sieltä löydetään mitä haetaan.

Kampanjan tuloksia on seurattava ja niistä on raportoitava säännöllisesti. Varsinkin Google Adwordsissa on hyvät ja kattavat raportointi mahdollisuudet jotka kertovat paljon oleellista tietoa kampanjan toiminnasta.

Kampanjaa on tärkeää huoltaa matkan varrella. Ei riitä että kampanja vain laitetaan päälle vaan sitä on myös huollettava. Kampanjaa on tehostettava siten että siitä saadaan paras mahdollinen hyöty irti.

Kun valitset kumppania hoitamaan yrityksesi hakusanamainontaa, varmista että valitsemasi yritys tekee kampanjan hyvin, seuraa ja raportoi kampanjaa säännöllisesti ja huoltaa kampanjaa oikein.

Miten valita kumppani hakusanamainontaan.

Kun valitset itsellesi kumppania hoitamaan yrityksesi hakusanamainontaan tarkista seuraavat asiat:

  • Mitä kampanja kustantaa, mistä kustannus koostuu, onko piilokustannuksia. (muutokset, yms)

  • Miten kampanjasta raportoidaan sinulle. Avainsanat, mainosnäytöt, klikit ja hinnat ovat kaikki tietoa joka on aina hyvä tietää.

  • Miten kampanjaa seurataan.

Suomen Nettiammattilaisilla on kattava kokemus hakusanamainonnasta. Olemme tehneet tuhansia kampanjoita googlessa, Microsoftin bingissä ja myös Venäjän Yandex hakukoneessa. Uskomme raportoinnissa täyteen avoimuuteen joka tarkoittaa käytännössä sitä että raportoimme kaiken kampanjasta avoimesti. Mielestämme tämä on tärkeää asiakassuhteen ja luottamuksen saavuttamiseksi.

Suomen Nettiammattilaiset noudattaa Googlen kolmansien osapuolten sääntöjä, tutustu niihin tästä. Working with Third-Parties.

Mikäli haluat kuulla lisää, ota yhteyttä.

 

 

Yhteystiedot

Suomen Nettiammattilaiset Nokia 0451230872 asiakaspalvelu@nettiammattilaiset.com